Algemene Voorwaarden Thuiswinkel:
Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 9 juli 2015
SNOWIS
GROOTEBROEK
IBAN: NL64 ABNA 0417922841
BIC: ABNANL2A
K.v.k nr. 37105495
B.t.w nr. NL002098732B04
Met enige regelmaat wordt ons gevraagd wat SNOWIS nu eigenlijk betekend? Heeft het met de sneeuw te maken misschien?
Ongeveer 25 jaar geleden is meneer SIMONS begonnen in Grootebroek met SNOWIS babystore. Als hij zijn visitekaartje erbij pakt. Wordt er een hoop duidelijk. Door het visitekaartje om te draaien verandert de naam SIMONS miraculeus in SNOWIS. Het is gewoon zijn achternaam, maar dan omgekeerd.
Algemene Voorwaarden Thuiswinkel :
Artikel 1 - DefinitiesArtikel 2 - Identiteit van de ondernemerArtikel 3 - ToepasselijkheidArtikel 4 - Het aanbodArtikel 5 - De overeenkomstArtikel 6 - HerroepingsrechtArtikel 7 - Kosten in geval van herroepingArtikel 8 - Uitsluiting herroepingsrechtArtikel 9 - De prijsArtikel 10 - Conformiteit en garantieArtikel 11 - Levering en uitvoeringArtikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlengingArtikel 13 - BetalingArtikel 14 - KlachtenregelingArtikel 15 - GeschillenArtikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingenArtikel 1 - DefinitiesIn deze voorwaarden wordt verstaan onder:1.Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;2.Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en eenovereenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;3.Dag: kalenderdag;4.Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/ofdiensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;5.Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt ominformatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstigeraadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.6.Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van deovereenkomst op afstand;7.Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanconsumenten aanbiedt;8.Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemergeorganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met hetsluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voorcommunicatie op afstand;9.Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van eenovereenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijnsamengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer[Naam ondernemer] (statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);[Vestigingsadres];[Bezoekadres, indien dit afwijkt van het vestigingsadres];Telefoonnummer: [en tijdstip(pen) waarop de ondernemer telefonisch te bereiken is]E-mailadres: [vul hier uw e-mailadres in]KvK-nummer: [vul hier uw KvK-nummer in]Btw-identificatienummer: [vul hier uw btw-nummer in]Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: degegevens over de toezichthoudende autoriteit:Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:-de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
-de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;-een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waaren hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid 1.Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elketotstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.2.Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemenevoorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zalvoordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemenevoorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedigmogelijk kosteloos worden toegezonden.3.Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige liden voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaardenlangs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze datdeze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzamegegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstandwordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische wegkan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg ofop andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.4.Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- ofdienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstigetoepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steedsberoepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.Artikel 4 - Het aanbod1.Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt ditnadrukkelijk in het aanbod vermeld.2.Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden productenen/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van hetaanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt vanafbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/ofdiensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.3.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten enverplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in hetbijzonder:ode prijs inclusief belastingen;ode eventuele kosten van aflevering;ode wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodigzijn;ohet al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;ode wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;ode termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemerde prijs garandeert;ode hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik vande techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag danhet reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;oof de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze dezevoor de consument te raadplegen is;ode manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in hetkader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenstherstellen;ode eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan wordengesloten;ode gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop deconsument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; enode minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 - De overeenkomst1.De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment vanaanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gesteldevoorwaarden.2.Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt deondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van hetaanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan deconsument de overeenkomst ontbinden.3.Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische enorganisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hijvoor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemerdaartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.4.De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aanzijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijnvoor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grondvan dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigdgemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaardente verbinden.5.De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijkof op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan wordenopgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terechtkan;b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrechtgebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van hetherroepingsrecht;c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer dezegegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft vanmeer dan één jaar of van onbepaalde duur is.6.In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op deeerste levering.
Artikel 6 - HerroepingsrechtBij levering van producten:1.Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonderopgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag naontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen enaan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.2.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hijzal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnenbeoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikmaakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in deoriginele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemerverstrekte redelijke en duidelijke instructies.Bij levering van diensten:3.Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgavevan redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van hetaangaan van de overeenkomst.4.Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door deondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijkeinstructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1.Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten vanterugzending voor zijn rekening.2.Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedigmogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht1.De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in hetaanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.2.Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van deconsument;b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;d. die snel kunnen bederven of verouderen;e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop deondernemer geen invloed heeft;f. voor losse kranten en tijdschriften;g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegelingheeft verbroken.3.Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaaldedatum of tijdens een bepaalde periode;b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat debedenktijd is verstreken;c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De prijs1.Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangebodenproducten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingenin btw-tarieven.2.In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzengebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloedop heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dateventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 3.Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleentoegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.4.Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleentoegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; ofb. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dagwaarop de prijsverhoging ingaat.5.De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.Artikel 10 - Conformiteit en Garantie1.De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, dein het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/ofbruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaandewettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemerer tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.2.Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijkerechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover deondernemer kan doen gelden.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
1.De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemenen bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen totverlening van diensten.2.Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.3.Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld,zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagenuitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertragingondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden enrecht op eventuele schadevergoeding.4.In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consumentbetaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.5.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannenom een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke enbegrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangendeartikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventueleretourzending zijn voor rekening van de ondernemer.6.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot hetmoment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemerbekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlengingOpzegging1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot hetgeregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijdeopzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijnvan ten hoogste één maand.2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot hetgeregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegenhet einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomenopzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in eenbepaalde periode;- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.Verlenging4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren vanproducten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd ofvernieuwd voor een bepaalde duur.5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en diestrekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend wordenverlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengdeovereenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van tenhoogste één maand.6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren vanproducten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als deconsument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en eenopzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maarminder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-,nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgendvoortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiodeDuur8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar deovereenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij deredelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 - Betaling1.Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragente worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aannadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.2.Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer eenvooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kande consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffendebestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.3.De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevensonverwijld aan de ondernemer te melden.4.In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijkebeperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten inrekening te brengen.Artikel 14 - Klachtenregeling1.De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandeltde klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.2.Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig enduidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebrekenheeft geconstateerd.3.Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanafde datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijdvraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een berichtvan ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kanverwachten.4.Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar isvoor de geschillenregeling.Artikel 15 - Geschillen1.Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemenevoorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingenAanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadelevan de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat dezedoor de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzamegegevensdrager